Проект «Підтримка реформ у сільському господарстві та земельних відносинах в Україні»

Аналітика

09.12.2016

Земельні спори: Що варто передбачити перед запровадженням ринку с/г земель

Більшість судових спорів щодо земельних питань припадає на землі несільгосппризначення. Однак відкриття ринку с/г земель (а, відтак, збільшення цінності с/г земель) може вплинути як на це співвідношення, так і на загальну статистику земельних справ у судах. Що ж варто передбачити, запроваджуючи ринок с/г земель? Ми також уперше проаналізували ситуацію для територій, які в останні 2 роки виносять за дужки загальноукраїнських досліджень, - АР Крим, Донецької та Луганської областей.

>>> Аналітичний матеріал (повна версія). Публікація на voxukraine.org (скорочено)
25.11.2016

Аналіз законопроекту №4355 щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель - у редакції до другого читання

Завданням  законопроекту є розширення повноважень органів місцевого самоврядування територіальних громад у галузі земельних відносин. Ряд його положень спрямовані на вирішення цього завдання, однак окремі навіть встановлять певні перепони для цього. Так, законопроект фактично узаконює право колективної власності на землю, хоча воно не передбачене Конституцією і земельним законодавством України; запропоновані норми з дерегуляції у сфері землеустрою викладені суперечливо і на практиці не зможуть бути застосовані...

>>> Аналітичний матеріал
12.10.2016

Електронні земельні торги: за яких умов ідея спрацює

Слідом за тендерними закупівлями, які в Україні масово переводяться на електронну платформу, продаж прав оренди, а в майбутньому і земельних ділянок державної та комунальної власності, може стати ще однією ділянкою, де автоматизація процесу мінімізує участь чиновника. Однак повністю виключити вплив чиновника на земельні торги, вочевидь, неможливо. Тож за яких умов результат відповідатиме очікуванням?

>>> Публікація на voxukraine.org
08.10.2016

26 років земельної реформи: склянка напівпорожня чи напівповна?

Понад 25 років минуло з часу ухвалення першої постанови Верховної Ради «Про земельну реформу». Попри такий тривалий термін, реформа ще й досі перебуває далеко від завершення: ринку землі сільськогосподарського призначення не існує, значна частина ринку оренди перебуває «в тіні», а декілька категорій землі не мають чіткого правового статусу, або ж використовуються непрозоро. 6 жовтня 2016-го Верховна Рада увосьме продовжила мораторій на обіг с/х земель, скільки це коштуватиме галузі?

>>> Публікація на voxukraine.org
07.10.2016

Історія голосувань за мораторій на купівлю-продаж с/г земель: 2001-2016

6 жовтня 2016 року Верховна Рада провела 10-те голосування щодо заборони (тимчасової; вона триває вже понад 15 років) на купівлю-продаж земель сільгосппризначення. Ось докладна інформація про те, коли, як і хто (йдеться про політичні сили у парламенті) голосував за встановлення та продовження мораторію.

>>>
01.10.2016

Порівняльний аналіз законодавств ФРН, Нідерландів, Франції та Польщі про ринковий обіг сільгоспземель: досвід для України. ВИСНОВКИ

У європейських країнах, які є членами ЄС (зокрема, ФРН, Нідерланди, Франція, Польща) функціонує ринковий обіг сільгоспземель. Його становлення пов’язане з особливостями розвитку цих держав і нині базується на досить різних правових механізмах. Так, у законодавствах країн із розвинутою ринковою економікою - ФРН, Нідерландів та Франції - реалізовано три можливі правові моделі функціонування ринку с/г земель:..

>>> Аналітичний матеріал
30.09.2016

Порівняльний аналіз законодавств ФРН, Нідерландів, Франції та Польщі про охорону сільгоспземель: досвід для України. ВИСНОВКИ

У законодавствах ФРН, Нідерландів, Франції та Польщі,  незалежно від рівня втручання держави у ринковий обіг с/г земель, приділяється належна увага забезпеченню їх правової охорони. Важливу роль у їх збереженні відведено інституту права приватної власності на сільськогосподарські землі, оскільки європейський фермер є спадкоємцем родинної землі або ж придбав її за власні кошти, тому оберігає її як основний засіб фермерського господарювання та як родинну реліквію... На відміну від цього, в Україні, де через відсутність ринку сільгоспземель переважають орендні стосунки, користувачами переважно є орендарі...

>>> Аналітичний матеріал
23.08.2016

Ринковий обіг прав оренди замість скасування мораторію: наскільки це реально?

Днями міністр агрополітики Тарас Кутовий виступив із програмним інтерв’ю, в якому, фактично, повідомив про відсутність перспектив скасування мораторію з 1 січня 2017 року, посилаючись на неготовність парламенту до такого кроку, та висловив намір уряду запровадити в цих умовах ринковий обіг прав оренди сільгоспугідь. Постає питання, наскільки реалістичною є урядова ідея. Для відповіді проаналізуємо таке: (1) чи дозволяє українське законодавство...

>>> Публікація на agravery.com
22.08.2016

Застава права оренди сільськогосподарських земель для отримання банківського кредиту: стан та перспективи

Українські банки скептично ставляться до можливості надання кредитів сільськогосподарським підприємствам під заставу права оренди сільгоспугідь через низьку ліквідність цього права та відсутність практики його оцінювання. Національний банк України...

>>> Аналітичний матеріал
01.08.2016

Terra (in)cognita: чи відкриють в Україні дані про земельні відносини?

Слідом за відкриттям публічного доступу до інформації про земельні ділянки та права на них Реєстром речових прав на нерухоме майно та Державним земельним кадастром, з наступного року в Україні може стати відкритою також і вся інформація про земельні відносини, яка акумуюється близько десятком державних органів... Йдеться про понад 140 показників, які досі були доступні лише представникам тих органів, які їх збирали. Відкриття цієї інформації означає, що корупційна складова, пов’язана із монопольним доступом до інформації у сфері земельних відносин, має всі шанси стати історією.

>>> Публікація на agravery.com

Партнери